Els exercicis de barra de dansa clàssica de l’escola, que celebra el seu 40è aniversari, van seduir el públic i exalumnes concentrats al passeig de l’Ebre. L’Escola de Música i Dansa es desplaça avui fins Bonson (França) municipi amb el que la localitat està agermanada
“Aprofitar el tram de barana del passeig del riu Ebre per treure la dansa al carrer i celebrar així el Dia de la Dansa”. Amb aquesta senzilla justificació, el director de l’Escola Municipal de Música i Dansa de Móra d’Ebre, Fernando Caminals, ha explicat com va materialitzar-se aquest espectacle de dansa en el paisatge, aprofitant la bellesa natural del riu.
L’Escola ha volgut aprofitar l’espectacular entorn fluvial de la localitat per crear una experiència sensorial i emocional al voltant de la dansa, on han participat més de 40 persones entre alumnes i exalumnes d’aquests 40 anys. “Veure exercicis de dansa immersiva, sense les interferències del trànsit que es va tallar, amb el piano marcant els passos, amb tothom concentrat i l’entorn verd, viu i blau, va ser senzillament fantàstic. Un diàleg preciós amb la natura”, ha explicat Caminals.
Aquest exercici de dansa a l’aire lliure, inclòs dins els actes de la Primavera Cultural de la capital de la Ribera d’Ebre que té lloc fins el proper diumenge 3 de maig, forma part de la sèrie de trobades que està fent aquesta escola de música i dansa. En les setmanes precedents han tingut lloc trobades d’alumnes i antics alumnes i professorat de guitarra; d’instruments de corda i orquestra; de piano; cant i aquesta de dansa, que ha estat la cinquena.
Agermanament amb Bonson
L’Escola de Música i Dansa es desplaça avui fins a Bonson (França) municipi amb el que la localitat està agermanada. Les dues escoles de dansa de cada municipi estan realitzant intercanvis des de l’any 2020. “En plena pandèmia vam iniciar la relació i aquest serà el quart intercanvi en el qual intercambiem coneixements i experiències escèniques i socials”, ha explicat Caminals que ha qualificat de “molt satisfactori i enriquidor” aquesta classe d’intercanvis i relacions transfrontereres.
Per arribar a Bonson, situat al departament del Loira i a la regió d’Alvernia-Roine-Alps, la delegació morenca està recorrent més de 800 quilòmetres que s’estan fent amb gairebé tota una jornada de viatge en autobús.



